Sunday, August 10, 2008

休息,是为了走更长远的路~

休息多好

好累。朋友不在是朋友,势力在眼前,那友谊的湖水里多了勾心斗角的暗流
好累。当我想要一个温暖的家时,父母却从来不了解我。
好累。人与人之间真爱比较,输了一点点又不可以
好累。他们是天才,我自己却不如他们。
好累。每天要戴上面具来面对他们,真想做回自己。

就在我想放弃时

我发现

印度有好多小朋友连一口可以解渴的水都不能喝到,我天天无珍珠奶茶不欢
中国四川大地震的朋友,永远失去爱他们的父母,没有家园,没有学校
非洲也有好多小朋友,一出世就的了爱滋病,完全没有选择的余地
巴勒斯坦的朋友更加可爱,但他们儿时玩具是炸弹与火药,最常玩的游戏是逃亡

还有
全球每十五个人当中,就有一个是癌症患者
全球每二十个人当中,就有一个是色盲的
每50 个人当中,就有一个是爱滋病患者
女生,每78个人当中,就有乳癌
男生,每54 个人当中,就有一个会患上老人痴呆症
还有很多,立白病毒,手足口症,SARS,肾衰弱,高血压,小儿麻痹症,TrisomeX, Down syndrome,心脏病,等等等,太多了……
前天,当每个人在全神贯注的看北京奥运开幕礼,却有一个名叫Jacqualine 的女孩,只有五岁,因脑癌在古晋中央医院,与世长辞……(我知道,因为我认识她)

这些不是瞎掰的数据,但是,算一下probability, 我还能呼吸看着电脑的荧幕,奇迹般的生存着。扪心自问,你,幸运吗?

你到地哪里不足够?埋怨?

看看身旁,原来我这么幸福
看看身旁,原来还有这么多朋友与我一起
看看身旁,原来父母是爱我的
看看身旁,原来上帝仍这么眷顾我

休息够了,来,一起携手走下更长远的路吧!

9 comments:

My storieszz said...

thank you!!! really give me a big lesson!!

在天堂中 said...

you are more than welcome

Febe Voon said...

oh ya..i should appreciate what i have now..wink

在天堂中 said...

Hrmm.. we all should :)

Jozx 小謝 said...

不错的部落格
说的
都是人生大道理呢
有空应该多来几趟
多学点东西

我会常来
你也要常update哦!

保重

Jamie Wong said...

很好啊,一个简单的blog,可是却散发了很多关爱=〕

在天堂中 said...

[折翼的守护天使] 与 [大恶魔]
不好意思,这个即将关闭。它(又很大的可能性)不会被更新,但是,欢迎你们来这里休息,听听歌;让思绪平静。无论如何,谢谢你的支持。

Wawei said...

u knw... we shud appreciate wat is happening in our life...
if u nvr felt tired, hw wud u knw the importance of resting?
if u've nvr been sad, hw wud u realise hw it feels like to be happy?
if u've nvr been hurt, wud u appreciate the friendship built on faith, based on trust?

putting on a mask is indeed difficult.. can u remove the mask and be urself? have u got confidence to show ur real self?
y wear a mask whn it's tat tiring?

i believe wat u've went thru has made u who u are today... a more matured guy...
so appreciate thm! =)

it's jz the starting of the journey of life.. n u can see me jz rite in front of u =)
as u go, as u grow, u'll learn hw interesting is life... but of course thgs get more n more complicated, thgs tat u hafta worry abt gets more n more...

oops.. crapped too much. haha

take k...

在天堂中 said...

Of course we have to appreciate what we have in Life.. and that's the main idea of this post :)

My identity is no longer important. :)